Cornulete cu nuca si unt mult

01-Cornulete cu nuca
mai ales ca am gasit notat numele localitatii in care locuaia, si data scrisa intr-un colt rasturnate …
Am taiat mai lungi decat 4-5 cm cat indica, am scapat si mai repede cu modelatul, dar mai dragalase sunt mai scurte.
Cornulete cu nuca si unt mult
INGREDIENTE
250g faina + 1-3 linguri pentru corectii daca este cazul
200g unt 80% grasime, la temperatura camerei
100g zahar fin sau pudra
1 galbenus
1 albus spuma
1 praf de sare
150g nuca zdrobita
IN PLUS
zahar pudra vanilinat pentru pudrat
Cornulete cu nuca si unt mult
1. Miezurile de nuca le cureti bine de cojile ramase si le zdrobesti nu foarte fin, la robot.
2. Eu am macinat pudra, electric, zahar + zahar vanilinat.
3. Incinge cuptorul de la aragaz la foc mediu (treapta 4 la cel cu gaz, cam 180-190 grade).
4. Separi intr-o farfurioara galbenusul, iar intr-un castron, cu mixerul bati spuma albusul impreuna cu 1 praf de sare.
5. Intr-un castron mare mixezi untul cu zaharul pana devine ca o crema fina.
6. Adaugi si galbenusul si omogenizezi mixand.
7. Adaugi nuca si incorporezi tot cu mixerul.
8. Cu telul para (manual), adaugi alternativ din albus si cate putina faina, pana termini albusul.
9. Adaugi si restul de faina si framanti cu mana un aluat elastic si placut de modelat. Am mai presarat faina in plus pana n-a mai fost deloc lipicios. Lasa-l in frigider pana pregatesti tava.
10. Pune hartie de copt in tava mare a cuptorului.
11. Rupe o bila cat 1 ou mare de gasca :), restul ramanad in frigider si o rulezi pe blatul de lucru cel lucios, fara faina, intr-un cordon gros de 1.5 cm.
12. Taie bucati de 4-5cm lungime, curbeaza-le si aseaza-le in tava. Eu nu le subtiez la capete pentru ca se ard inainte de a se rumeni si mijlocul.
13. Le coci 15 minute, tragi tava, le intorci si le mai coci 10 minute. Asa coace aragazul meu. Al tau poate lucra altfel, sa rumeneasca si sus uniform. Arzator sus am si eu tip grill, dar nu este pentru copt cornulete. Este de testat.
14. Le scoti imediat din tava de aragaz intr-un castron larg si le pudrezi cam pe fiecare tavalindu-le prin zaharul mult si scuturand un pic excesul. Poti sa pui mai multe si arunci cu o lingura din zahar peste ele. Le asezi pe o tava larga unul langa altul pana la servire. Pentru a doua zi se tin in casoleta cu capac, sau in punga.
TIPS: Eu am pudrat o parte intr-o casoleta mica cu capac adaugand cateva linguri de zahar peste cornulete, plina ca sa nu aiba loc sa se zbata si sa se franga, am rasturnat-o de 3-4 ori invers. Se pudreaza uniform, doar ca atunci cand le scoti, se ating unele de altele si nu mai e zaharul strat compact. Le mai presari cu sita direct in farfuriela servire.

Cornulete cu nuca si unt mult

Tagged: , , , , , ,

2 thoughts on “Cornulete cu nuca si unt mult

  1. cristinatoth 2015/04/06 at 3:55 pm Reply

    Cine ar rezista acestor cornulete? Yammy!!!

    • Food Design 2015/04/06 at 3:56 pm Reply

      multumesc! … vad ca generatie de generatie nu rezistam :)

Leave a Reply

