Pandispan cu visine

Dulceata de visine-metoda 1Pentru ca astazi imi ocupam timpul cu alte indeletniciri prin birou decat la calculator, am dat drumul pe fundal la televizor, ca sa ascult ce mai minte. De obicei nu ma opresc la emisiuni gen “Ce se intampla doctore” pentru ca mi se pare ca am toate bolile despre care se vorbeste si ma apuca anxietatea. Azi l-am lasat totusi, pentru ca am nimerit un fragment cand Smiley canta din “Acasa” si se destainuia ca in principiu poate sa urmeze o dieta, dar ii este foarte greu sa renunte la prajiturile mamei.

Pandispan cu visine
In cadrul urmator aparea psihologul si repeta ceea ce stiam deja, ca prajiturile mamei sunt direct legate de copilarie, zona de confort cu al ei sentiment de bine, protectie si lipsa de griji. Conexiunile au lucrat rapid si m-au indemnat sa postez aceasta reteta de pandispan cu visine, varianta clasica din caietul cu retete al tuturor mamelor.
Formula o intalniti peste tot in blogosfera, nu aduc nimic nou, o inregistrez pentru fiica mea si pentru cei care nu stiu cum se face, desi au mancat-o adesea acasa, sau in deplasare pe la rude ori prieteni.

Acum, stiu ca voi pregatiti lopetile pentru dat zapada si ca iarna nu-i ca vara, dar eu vin agale cu cosuletul cu visine pe brat, ca sa trezesc bunatatea si bucuria copilariei care doarme in voi.
Dulceata de visine cu baton de vanilie
Tava 30x30cm
INGREDIENTE
6 oua
6 linguri de zahar
3 linguri de ulei
8 linguri de faina
coaja de la 1 lamaie medie
2 plicuri – zahar vanilat
1 kg de visine sau caise fara samburi
Pandispan cu visine
PREPARARE
1. Eu aici am preparat cu visine din congelator. Le-am lasat sa se dezghete de seara intr-o sita antioxidanta. Erau deja fara samburi si spalate.
Gasesc util sa mentionez cum se face congelarea fructelor. Le cantaresti portionat. Le asezi una langa alta intr-o tava cu sau fara folie alimentara din plastic, depinde de fruct, daca este tare precum visina, nu este necesara folia. Cand le vei scoate vor fi bile tari care nu se lipesc unele de altele transformandu-le intr-o dihanie fara forma. Se depoziteaza in pungi cu zip sau casolete (ocupa mai mult loc in casolete dar eu una le prefer) etichetate cu: denumire, data, gramaj (prin cantarire inainte de congelare).
Daca prepari din visine sau caise proaspete, le speli, scurgi, cureti de samburi si le lasi in asteptare la scurs cat timp prepari pandispanul. Caisele, daca sunt mici se rup in doua pe lung, daca sunt mari, l sectioneazi in sferturi.
2. Pune in tava hartie de copt cu marginile ridicate. Daca nu sta, cocolosesti marginile sau chiar toata foaia si apoi o intinzi in maini si va lua forma tavii.
3. Incinge cuptorul (fara tava) la 180 grade.
4. Rade coaja de lamaie si las-o in asteptare.
5. Mixeaza albusurile crescand treptat viteza.
6. Cand capata consistenta aproape tare, adauga zaharul in 3 transe.
7. Cand este tare, adaugi cate un galbenus continuand sa mixezi. Acum am schimbat paleta para cu cea pentru aluat.
8. Redu viteza de la maxim la jumatate, presara 3-4 linguri de faina si omogenizeaza cu mixerul.
9. Toarna uleiul lingura cu lingura mixand.
10. Adaugi apoi coaja de lamaie si zaharul vanilat.
11. Pune treptat si restul de faina. Eu am lucrat cu mixerul stabil, de masa, Russel Hobbs pe care l-am promovat aici, este comod si rapid de facut atunci cand ai mainile libere la lucru.
12. Toarna aluatul in tava pregatita si niveleaza. Cu feliatorul de tort imi merge mie repede si bine, deoarece are suprafata mare, plata si lucioasa+manerul ridicat ca la mistrie, numai buna pentru a nivela.
13. Deasupra asezi visinele cu mana, una cate una raspandite uniform.
14. Coci prajitura intre 35 sau 45 min, in functie de cat de vitezos sau capricios este cuptorul tau. Semnul ca e gata, este atunci cand prajitura se desprinde cu tot cu hartie si se indeparteaza de marginile tavii pt. ca se strange un pic la copt, si atunci cand este moderat de rumena. Poti sa desprinzi un colt de hartie si te uiti daca marginile sunt rumene bine, caz in care o opresti.
Poti sa o pudrezi. Noi o mancam cu mai putin zahar si imi place sa vad fructele.
Sa va fie de folos!
Pandispan cu visine

Tagged: , , , , ,

Leave a Reply

