Limonada cu ghimbir (Ginger Lemonade)

Greu ma las convinsa ca sa folosesc ghimbir. Nu ma dau in vant dupa el ca gust, dar pus in proportii corecte pentru aroma in niste biscuitii (am mancat la o verisoara si sunt deliciosi) pot sa accept cu entuziasm. Beneficiile folosirii lui in preparate sunt mari pentru sanatate, ridicarea imunitatii si multe alte proprietati curative pe care n-am vreme sa le caut acum pentru voi pe net, dar stiu ca sunt multe la numar.

De ani de zile, sotul meu nu mai bea apa simpla ci cu ghimbir (un fel de macerat soft). Asta m-a indemnat sa incerc combinatia de limonada cu ghimbir si este cea ma cool alternativa la limonada clasica de pana acum. Proportia de ceva dulce adaugat este perfecta. Aroma se defineste clar, nu trebuie sa exagerati storcand mai mult ghimbir. O recomand in varianta pe care am facut-o, mai putin dura, fara ghimbir si miez de lamaie mixate direct in blender, deoarece nu stiu cum este la gust in varianta Edith. Ma ajuta un storcator de fructe puternic, eu am folosit doar esenta lor.
Sursa (si ii multumesc ;) ) Edith Francu edithskitchen
Limonada cu ghimbir

– cantitati pentru cca 5-6 portii –
INGREDIENTE
zeama de la 3 lamai mari
4-5 cm radacina ghimbir
2 linguri miere
5-6 linguri zahar (sau orice alt indulcitor natural preferati)
coaja rasa de la 1/2 lamaie (doar partea galbena)
cca 100 ml apa
Limonada cu ghimbir
PREPARARE
Se poate manual fara probleme dar in blender se topeste repede zaharul daca este zor si trebuie sa o servesti urgent musafirilor.
1. Pune in blender apa, mierea si zaharul si mixeaza cateve zeci de secunde (poate 20). Lasa-l.
2. Rade jumatate din coaja unei lamai si pune coaja asta in apa din blender. Decojeste restul lamailor.
3. Taie 4-cm de ghimbir. Curata-l de coaja.
4. Stoarce lamaile date in doua sau 4, impreuna cu ghimbirul (decojite) la storcatorul de fructe.
5. Adauga esenta in blender. Mixeaza 20 secunde.
6. Depozitezi intr-o sticla cu gura larga sau borcan, impreuna cu felii care vor lasa aroma atat cat trebuie din coaja.
7. Serveste celor dragi in pahare impreuna cu cuburi de gheata si rondele de lamaie. Poti decora si cu menta, eu nu am avut. Se pune 1/3 pahar cu acest macerat si restul umpleti cu apa minerala sau plata.
Sa va fie de folos!
Limonada cu ghimbir
Limonada cu ghimbir

Tagged: , , , , , ,

5 thoughts on “Limonada cu ghimbir (Ginger Lemonade)

  1. Mihaela 2014/07/05 at 1:02 pm Reply

    cred ca e foarte bun, eu ador aroma de ghimbir. De ani de zile eu fac un sirop ( ghimbir, grepfruit, portocale si menta ) pe care-l bem cu apa minerala.

    • Food Design 2014/07/05 at 1:05 pm Reply

      Grozav. Bine ca mi-ai spus ca sa-l incerc si eu.

      • Mihaela 2014/07/06 at 4:14 pm

        gasesti reteta la mine pe blog :)

      • Food Design 2014/07/06 at 4:17 pm

        cool ;)

  2. […] care prevad acest ingredient. Am mai combinat zeama lor cu a lamailor si am preparat limonada dupa aceasta reteta, dar fara ghimbir. Delicioasa! Pentru cei care au curiozitatea sa afle, le spun un istoric […]

Leave a Reply

