Pasca fara aluat (German cheese-cake)

Pentru mine, sarbatoarea Pastelui nu are nici un farmec intre betoanele de la Bucuresti, ci in locurile vacantelor petrecute la bunici, inconjurata de flori, multa verdeata si traind obiceiurile locului pastrate cu sfintenie, care au un farmec aparte. S-a jucat hora de Pasti prin ploaie, dar vremea ne-a lasat apoi sa ciocnim un ou rosu si sa mancam o felie de pasca in lumina razelor de soare. Unde sunt mainile muncite ale celor care ne-au crescut, ca sa le mai sarut o data?
Pentru ca noi am fost calatori si timpul alocat prepararii redus, am ales o reteta de “Pasca fara aluat” care ne-a placut foarte mult. Daca doriti sa aiba o textura mai fina, puteti sa o preparati cu branza de vaci dulce amestecata cu smantana, caz in care mariti cantitatea de gris, ca sa nu se lase, fiind mai umeda. Eu am gatit cu branza de vaci de la piata, de la sibieni, pentru ca este mai grasa si are gust mai bun decat cea din supermarket, si cu oua de tara. Reteta am salvat-o din blogul AdineiPasca fara aluat
Daca doresti, poti sa pudrezi portia inainte de servire cu zahar pudra, sau toata pasca. Felia mea, musai am mancat-o din “farfuria cu pitic” pe care “ne bateam” toti verisorii, atunci cand ne strangeam in casa bunicilor (numai aceasta mai ramasese intreaga), care dintre noi sa mancam din ea si am ramas cu aceasta nostalgie. :)
Pasca fara aluat
Pentru o forma de 26-28 cm (forma mea a avut peretii prea putin inalti, de aceea a mai rezultat o pasca mica)
INGREDIENTE
1 kg branza dulce de vaci mai uscata si grasa (sau Lacteea, cea cu 20 % grasime)
200 g unt (moale, la temperatura camerei)
7 oua
150 g stafide
250 g zahar
5 plicuri zahar vanilat
1 varf de cutit cu sare
40 g faina
100 g gris de grau (suplimentati daca folositi branza amestecata cu smantana)
1 praf de copt
1 lamaie
Pasca fara aluat
PREPARARE
1. Cu cateva ore inainte de preparare, sau de seara pentru dimineata, scoti untul din frigider ca sa se inmoaie la temperatura camerei.
2. Pregatesti o tava rotunda cu diametrul de 26-28 cm si o imbraci in hartie de copt. Ca sa ia forma usor, eu o cocolosesc inainte ca sa nu mai stea rigida si apoi o intind.
3. Dai lamaia pe razatoare si apoi o storci de zeama.
4. Stafidele le lasi la inmuiat in sucul de lamaie obtinut.
5. Intr-un castron mare mixezi untul si sarea pana ce formeaza o pasta cremoasa.
Pasca fara aluat
6. Separi galbenusurile de albusuri.
7. Galbenusurile le freaci cu zaharul si vanilia.
Pasca fara aluat
8. Preincalzesti cuptorul la cca. 175 °C
9. Pui branza amestecata cu stafidele+zeama de lamaie si coaja rasa de lamaie peste unt si amesteci.
Pasca fara aluat
10.Torni amestecul din galbenusuri peste branza.
Pasca fara aluat
Omogenizezi.
Pasca fara aluat
11.Presari acest amestec cu faina, grisul si praful de copt si amesteci pana omogenizeaza.
Pasca fara aluat
12.Bati cu mixerul albusurile pana cand se intaresc.
Pasca fara aluat
13.Le incorporezi in restul preparatului, amestecand usor cu o paleta cu miscari de jos in sus.
14.Aluatul astfel format il pui in tava, pe hartia de copt.
Pasca fara aluat
15.Coci pasca in cuptorul preincalzit la cca. 175 °C, timp de cca. 60 minute. Dupa ce opresti focul, mai tii tava cu pasca in cuptorul oprit pentru inca 10 minute, apoi o lasi la racit in tava sau o scoti cu hartie cu tot din tava si o transferi pe un gratar. Dupa ce s-a racit, dezlipesti hartia.
Daca cineva doreste, poti sa pudrezi portia inainte de servire cu zahar pudra, sau toata pasca. Noi nu am vrut-o foarte dulce.
Sa va fie de folos!
Pasca fara aluat
iedut in curtea mea

Tagged: , , , , ,

13 thoughts on “Pasca fara aluat (German cheese-cake)

  1. Mary Udrea 2014/04/22 at 1:59 pm Reply

    Cat de mult imi place ca pe la voi inca se mai pastreaza traditiile! La mama la tara au cam disparut. Fain ti-a iesit pasca!

    • Food Design 2014/04/22 at 3:47 pm Reply

      Da, Mery, dupa ce voi termina de postat prajiturile pe care le-am facut la Pasti voi scrie un articol despre traditia la noi si cu multe poze frumoase. Iti multumesc ca ai comentat aici.

  2. Mihaela 2014/04/22 at 2:22 pm Reply

    Draga Didi, iti recomand o branza de vaci exceptionala. Nu este nevoie s-o amesteci cu smantana, ci doar cu putin unt. Daca o vei gusta, imi dai dreptate, este foarte fina si untoasa. Eu o mananc pur si simplu goala, cu putina paine prajita. Este Lacteea, cea cu 20 % grasime. Astept impresii. Am facut si eu pasca si a iesit exceptionala.Cauta pe net, ai sa recunosti cutia. Pupici!

    • Food Design 2014/04/22 at 3:46 pm Reply

      Ce bine ca mi-ai spus! In vara am stricat o rulada din cauza ca am ales o branza de vaci la pahar 1-2% grasime ca sa fie dietetica si n-a avut nici un gust, m-am luptat eu cu ea. De atunci nu mai folosesc in preparate decat ceva recomandat. Multumesc ca mi-ai spus.

  3. Cristina Iuliana Pana 2014/04/22 at 2:41 pm Reply

    Delicioasa!

    • Food Design 2014/04/22 at 3:48 pm Reply

      Iti multumesc, Cris, ca ai venit pe la mine :)

  4. Mihaela 2014/04/22 at 3:52 pm Reply

    Si nu mai alege iaurturi sau branza dietetica, nutritionista mi-a spus ca sunt mult mai periculoase decat cele care contin 4-5 % grasime. Au o componenta care incetineste digestia si nu fac bine. ( nu stiu sa explic eu stiintific, dar ideea cam asta e )

    • Food Design 2014/04/22 at 3:55 pm Reply

      Chiar am scris aceasta alternativa indicata de tine, in ingrediente! ;) Merg pe mana ta, sunt sigura ca va fi bine.

  5. Rocsy Ciobanu 2014/04/22 at 6:23 pm Reply

    Hristos a inviat! Ai pregatit o pasca foarte buna!

    • Food Design 2014/04/22 at 6:40 pm Reply

      Adevarat a inviat! Cu aluat era mai de-a noastra.

  6. […] crema de branza si aluat cu gust de cozonac, il vad ca pe un desert numai bun in locul retetei de Pasca fara aluat pe care am preparat-o anul trecut de Pasti si care a placut tuturor. Sa mai variem, zic. Ah! […]

  7. […] crema de branza si aluat cu gust de cozonac, il vad ca pe un desert numai bun in locul retetei de Pasca fara aluat pe care am preparat-o anul trecut de Pasti si care a placut tuturor. Sa mai variem, zic. Ah! […]

  8. […] consumul din zilele sarbatorii pascale, am gatit (in afara de pasca si bomboanele din cocos) doua prajituri in premiera. Le-am ales si pe criteriul sa fie usor de […]

Leave a Reply

