Tort cu iaurt si capsuni-Dukan

Daca voi ziceti ca zaharul este “uciga-l toaca”, am vrut sa probez un tort Dukan dar n-am fost cinstita pana la capat. Sunt unele retete care, de la prima citire le bifez ca le voi prepara negresit. Asa am simtit si cand am citit despre Mille-feuille de legume, o placinta cu spanac si leurda inca nepostata, etc. … Noi, neincepand inca, din pacate, dieta, am inlocuit pe alocuri, dar inregistrez reteta corect, pentru prietenii care au anuntat ca urmeaza aceasta dieta. Am informatia ca nu este potrivita primelor doua faze ale dietei. Va las pe voi sa identificati carei faze ar fi potrivita. Ne-a placut foarte mult, este lejer si gustos. Reteta o mai gasiti pe blogul sidyskitchen

Mai marturisesc ca in acea zi nu am avut aparatul foto acasa, am fotografiat cu unul vechi caruia nu i-am putut controla zoom, nici timp de vreo prezentare aparte n-am avut dar important este preparatul, pe care il recomand. Este primul meu preparat la care folosesc gelatina, prin urmare, daca in reteta nu scria ca trebuie hidratata inainte, desi pe plic dadea instructiuni in acest sens, eu am pus direct si nu a inchegat cum trebuie, astfel incat sa apara ca “taiata cu laserul” si asa cum vedeti la toate cremele cu gelatina din blogosfera, dar asta nu m-a deranjat, gustul este acelasi. In mod normal culoarea ar fi fost toata roz de la capsuni, eu am mai adaugat suc de portocale cu alta gelatina dar tot n-am putut corecta total consistenta, de aceea recomand sa puneti din start doua plicuri de gelatina dr. Oetker, nu aiureli cu care am inlocuit eu. Sidy spune ca 1 plic este deajuns la 1 kg de iaurt, pe plic vorbeste despre alte proportii, faceti asa cum credeti.

Tort cu iaurt si capsuni
Tort cu iaurt si capsuni
INGREDIENTE
BLAT
2 oua mari (am pus 3 mici)
4 linguri tarate de ovaz (am inlocuit cu fulgi de ovaz)
2 linguri amidon
1/2 pliculet praf de copt
6 linguri lapte 0,1% grasime
1 lingura indulcitor lichid stevia (am pus 1 lingura zahar brun)

UMPLUTURA
300 g capsuni (am pus congelate cu scopul de a elibera congelatorul pentru depozitarea celer proaspete, de sezon)
1 linguri indulcitor lichid agave, stevia mi se pare oribila (am inlocuit cu 1 lingura zahar alb)
3 plicuri cu gelatina, pentru ca 1 plic cat scria Sidy este foarte putin> la 1 kg de iaurt (30g de la Dr Oetker)
1 kg iaurt 0,1 % g grasime
2 linguri indulcitor lichid stevia (am pus 2 lg. zahar alb)

PUTETI ORNA CU CAPSUNI PROASPETE, taiate in jumatate pe lung sau intregi cu codite
Atat pentru Dukan!
…………………………………………………..
IN PLUS /optional
Suc de la 1 rodie sau echivalentul de la capsuni proaspete pentru inimioare si eventual apele decorative
1 plic de gelatina dr. Oetker (nu alta firma)
1 pachet jelly de capsuni pentru inima semitransparenta
colorant alimentar lichid de la un supermarket
Tort cu iaurt si capsuni
PREPARARE
1. Am pus la dezghetat si scurs fructele, in sita pentru paste (de seara mi-a fost mie comod), impreuna cu 1 lingura de indulcitor, altfel, dureaza vreo 4 ore cred, depinde cat de cald este in incapere.
BLAT
2. Pregatesti o forma de tort cu pereti detasabili de preferinta, de 26cm, in care pui hartie de copt cat sa urce si pe pereti cativa centimetri (4 sa fie, e doar pt. blat)
3. Intr-un bol, amesteci toate ingredientele pentru blat, pina omogenizeaza, apoi lasi sa se odihneasca cam 20 de minute, pina se umfla taratele (eu folosind fulgi, am lasat vreo ora, mai aveam si alte treburi). Puteam sa macin fulgii dar nu m-am complicat, oricum se hidrateaza.
Tort cu iaurt si capsuni
4. Cand blatul e copt (maxim 20 minute la 180grd.) il scoati cu hartia pe un gratar, ca sa se raceasca. Este un blat necrescut spectaculos, elastic, care se va hidrata de la umplutura din iaurt si fructe si va mai creste convenabil in inaltime (pana il veti manca).
Tort cu iaurt si capsuni
UMPLUTURA
1. Hidratezi gelatina (exact as cum scrie pe pliculet), apoi il incalzesti (fara sa fiarba) pe bain-marie (la abur) pana lichefiaza. Sidy spune ca ajunge un pliculet daca este dr. Oetker. Eu contrazic, la 1 kg de iaurt trebuie 3 pliculete de gelatina.
2. Siropul colectat de la capsuni il amesteci cu gelatina hidratata.
3. Intr-un bol incapator, amesteci cu o spatula iaurtul, siropul cu gelatina, fructele si indulcitorul.
Tort cu iaurt si capsuni
4. Forma de tort am imbracat-o la interior cu folie alimentara din plastic. Am pus in forma blatul racit.
5. Torni peste blat umplutura cu iaurt. Nivelezi.
Tort cu iaurt si capsuni
Dai la rece pentru cateva ore, pana incheaga, de preferinta de seara pina dimineata
Dupa ce a inchegat umplutura, tortul poate fi portionat.
Asta este tot pentru varianta Dukan

OPTIONAL
1. Pentru inimioare, am preparat un jeleu din suc de rodie (diluat cu putina apa indulcita pentru ca era prea inchis la culoare) si gelatina, am turnat in forme din silicon. Ca sa le pot scoate, am pus forma cu baza in apa calda, pentru cateva minute, ca sa se desprinda.
2. Nu mi-a ajuns sucul si pentru inima semitransparenta/mijlocul pe care il doream, asa cum am vazut in blogosfera la alte torturi si am mai amestecat cu jelly din plic, preparat dupa instructiunile scrise pe pachet. Am turnat intr-o craticioara cu diametrul de 15cm si am dat la rece ca sa inchege.
Tort cu iaurt si capsuni
Peste blat torni 40% din umplutura de iaurt, nivelezi, pui in mijloc calupul de jeleu, torni restul umpluturii, nivelezi, Dai la rece pana incheaga.
3. Apele de deasupra le formezi fie desenand cu suc de capsuni/rodie cercuri concentrice si apoi plimbati aiurea coada unei lingurite cufundata cam 1cm (n-am probat cu suc dar ar trebui sa functioneze), ori, asa cum am procedat eu, cu putin colorant lichid in loc de suc de fructe, dupa aceeasi metoda.
Sa va fie de folos!

Tagged: , , , , , , , ,

2 thoughts on “Tort cu iaurt si capsuni-Dukan

  1. Cristina's World 2014/04/09 at 12:43 pm Reply

    Arata minunat! Trebuie precizat insa ca nu este conform pentru primele doua faze ale dietei Dukan. In Atac nu ai voie fructe si nici amidon, iar in croaziera ai voie amidon dar in continuare nu ai voie fructe.

    • Food Design 2014/04/09 at 8:30 pm Reply

      Multumesc, Cristina! Doar imi trecuse pe la ureche …. Carei faze este potrivit, caci sursa indica cum ca ar fi Dukan!?

Leave a Reply

