Prajitura cu nuci si crema caramel-Snickers

Toata blogosfera culinara prepara Snickers. Cand am vazut sectiunea acestei prajituri am catalogat-o doar din priviri ca fiind o prajitura foarte buna. Asemuirea la gust cu batonul de ciocolata Snickers iarasi era pe gustul meu. Dar atentie, nu este reteta de baton. Batonul se face altfel. Aceasta este o prajitura.
Desi mai citisem reteta pe diverse site-uri, eram presata de timp ca sa hotarasc ce prajitura vom avea pe masa de Revelion si am ales reteta Liei si a lui Lory bucatareselevesele.ro. Tava mea este o idee mai mica, adica 25x38cm=950cmp, fata de ceea ce au precizat fetele: 35×32 cm=1120 cmp, n-am mai facut rapoarte si proportii ca sa adaptez cantitatile pentru o diferenta nu prea mare de suprafata (in minus), mi-am spus ca cel mult ar iesi mai inalta. S-a dovedit a fi convenabila alegerea. Cantitatea de nuci din crema caramel am inlocuit-o cu arahide pentru ca eu aveam nucile nesparte si imi lua foarte mult timp, in plus voiam sa se apropie mai mult ca gust de batonul Snickers. In blat am pus nuci, desigur. Acum, dupa ce am gustat-o, cred ca mi-ar fi placut si mai mult daca era tot nuca in caramel dar nu gresiti daca preparati cu arahide sau alune de padure daca doriti, cu conditia sa nu exagerati cu prajitul lor, sa fie doar usor rumenite la foc mic, altfel vor da o tenta amaruie (ca si nucile dealtfel).

Prajitura Snickers

INGREDIENTE
PENTRU BLAT
9 albusuri
1 ciupitura de sare
300 g zahar tos
300 g nuci macinate marunt
5 linguri faina
10 g praf de copt

PENTRU GLAZURA ALBA
200 g ciocolata alba
2-3 linguri ulei

PENTRU CREMA CARAMEL CU NUCI
12 linguri zahar tos
300 g unt nesarat
9 galbenusuri
6 linguri zahar tos
300 g nuca prajita si maruntita cu o granulatie mare (sau arhide, alune de padure)
1 lgt esenta vanilie

PENTRU GLAZURA DE CIOCOLATA NEAGRA
200 g ciocolata (cu lapte am folosit, nu amaruie)
30 g unt
Prajitura Snickers
PREPARARE
BLAT
1.Tava de 35x32cm marime se protejeaza cu hartie de copt si se lasa in asteptare.
2.Cu mixerul, albusurile se bat spuma 2-3 minute impreuna cu sarea si apoi se adauga cate o treime din zahar pana se intareste ca la bezea, intorci castronul si nu cade.
Au crescut mult si am mutat intr-un vas mai mare ca sa fie loc de amestecat cu restul.
3.Amestecati in alt bol faina, nuca neprajita dar macinata si praful de copt.
4.Acest amestec uscat il rasturnati pe tot peste albusuri si amestecati cu o spatula cu miscari de jos in sus ca sa nu piarda aerul.

4-Prajitura Snickers
5.Se aseaza compozitia de blat in tava si se coace la foc potrivit cam 30 min pana ce blatul devine elastic iar la proba cu scobitoarea aceasta iese curata.
4.Se lasa la racit (fiind acum iarna, am scos-o in balconul inchis).
5.Inainte de a-i aplica glazura alba am scos-o din tava si am indepartat foaia de hartie. Se aseaza la loc in tava in care s-a copt sau pe o tava potrivita ca marime.
5-Prajitura Snickers
STRATUL DE CIOCOLATA ALBA
1.Pe baie de apa (bain marie) se pune un ibric cu uleiul si ciocolata alba rupta. Se amesteca continuu pana se topeste.
2.Se glaseaza toata suprafata blatului cu ciocolata alba topita dupa care se da la rece.

CREMA CARAMEL CU NUCI
1.Intr-un bol mixezi galbenusurile cu cele 6 linguri de zahar pana se albesc un pic si le lasi in asteptare.
2.Intr-o cratita cu pereti grosi se topesc 12 lg de zahar pana capata o culoare aramiu-deschis. Stiti cum merge mai repede!? Cand apar insulite de zahar topit, cu lingura din lemn mestecam in insulite si le tot marim pana se unesc si totul devine lichid.
2.Se adauga untul moale si se amesteca bine pe foc pana ce tot zaharul este topit.
3.Trage vasul de pe foc si adaugi compozitia de galbenusuri in compozitia de zahar caramel in fir subtire amestecand continuu cu lingura pentru a nu risca sa se coaguleze.
4.Dupa ce le-ai incorporat muta vasul iar pe focul moale si amesteca mereu pana ce compozitia incepe sa capete consistenta.Cand incepe sa faca bule evidente o opresti ca sa nu-si schimbe textura.
6-Prajitura Snickers
5.Tragi vasul pe un blat si adaugi nuca sau arahidele prajite si maruntate cu o granulatie mare. Incorporeaza.
6.Intinde crema rezultata peste blatul glasat cu ciocolata alba.
7.Dai la rece pentru minim 1 ora.

GLAZURA DE CIOCOLATA NEAGRA
Preparam imediat inainte de a o intinde, dupa ce s-a racit caramelul de pe blat.
1.Ciocolata rupta in bucati mici si untul se topesc pa baie de apa (ca la cea alba).
2.Se glazureaza prajitura si se da la rece pana se intaresc straturile superioare.
Se portioneaza dupa preferinta ajutandu-ne de un cutit fierbinte. Eu il scufundam in apa fierbinte si il tamponam rapid de un servet si taiam. Merge struna.
Sa va fie de folos!
Prajitura Snickers

Tagged: , , , , , , , , , , ,

7 thoughts on “Prajitura cu nuci si crema caramel-Snickers

  1. Rocsy Ciobanu 2014/01/02 at 9:44 pm Reply

    Grozava prajitura asta. Ce as gusta o bucatica!

  2. Haplea 2014/01/03 at 11:30 pm Reply

    Delicioasa prajitura!

  3. Mihaela 2014/01/04 at 12:13 am Reply

    Preferata mea ! M-am gandit s-o prepar cu alune de padure ! Oricum ar fi, gust intr-una si nu ma satur.

    • Food design 2014/01/04 at 8:10 am Reply

      Prima oara la tine am vazut-o sa stii (in bucataras) dar m-am hotarat cand au postat fetele.

  4. […] nu presati cu rigla, o ridicati la unul dintre capete. N-am incercat cu un cutit incalzit, ca la Snickers, dar n-are rost sa va complicati daca functioneaza aceasta solutie. Este o prajitura buna, moderat […]

Leave a Reply

