Supa de branzeturi cu crutoane (Cheese soup with croutons)

Cum nu am fost niciodata o anorexica, de cate ori vad un titlu de reteta care anunta ca este un preparat care contine branza, se lipeste de mine pe loc, precum marca de scrisoare.
Sunt o mare iubitoare de branza. Este alimentul pe care il mananc zilnic si de care nu ma plictisesc niciodata.
Gandul ca ar fi aceasta supa oarecum calorioasa, a fost repede ingenuncheat de o vrabiuta zburlita de vant, pe care o vad acum la fereastra mea si care imi aduce aminte “cat este de iarna”, frig si gri afara. Supa asta fierbinte ma incalzeste de minune iar cascavalul topit de deasupra, care se intinde in aţe cand il ridici cu lingura, ma transforma intr-o victima a obscurelor jocuri la care ma provoaca papilele mele gustative.
La prima citire a retetei in bucataria lui Sidy, ingredientele m-au dus cu gandul la supa frantuzeasca de ceapa si de aceea am plusat cu inca o ceapa mica la preparare. N-am gresit deloc, cei care au mancat erau sa fie pacaliti cum ca le-as fi gatit o astfel de supa pe care ei o iubesc, derutati au fost probil si de crutoanele rumene din farfurie.
Eu am preparat cu ceapa rosie dar nu va recomand, nu ma incanta culoarea. Folositi galbena.
Nu mai este necesara 1 lingura de masline, in plus fata de unt, la calirea cepei, ar deveni prea grasa in mod inutil.
Tin departe de mine pana la primavara melancolia cautarii de diete si ma felicit ca rezist eroic tentatiei de a gati un ciolan afumat fiert in zeama de varza.

Supa de branzeturi
SONY DSC
Supa de branzeturi
Supa de branzeturi
Am preparat cu branzeturi Delaco pentru ca tocmai mi-a sosit acest premiu de la bucataras si Delaco, desigur un dar trimis de Mos Nicolae pentru vrednicia si cumintenia mea.

INGREDIENTE
200 g branza topita
100 g cascaval (innobilati-o cu Gruyere, Ementaler sau parmezan)
200 ml smantana acra de gatit
1-2 cepe galbene/albe
50 g unt
1 lingura faina
2-3 l supa de carne
ceapa verde
patrunjel verde
1/2 ardei gras rosu
sare
piper
paine si ulei de masline pentru crutoane

PREPARARE
1. Curata si toaca marunt ceapa galbena si cepele verzi.
2. Ardeiul gras taie-l cubulete.
3. Topeste untul fie direct in oala de supa daca nu lipeste sau intr-o tigaie larga si soteaza ceapa pana devine sticloasa, adaugand ardeiul taiat si sotat in continuare convenabil.
4. Adauga faina, amesteca fara sa o prajesti mult ca sa nu devina rantas si stinge repede cu o cana de supa.
5. Daca ai sotat in tigaie, muta amestecul in oala de supa si adauga branza topita amestecand pana aceasta se topeste.
6. Adauga si restul de supa si fierbe-o la foc molcom timp de 20-30 minute, cat sa fiarba legumele.

7. Crutoanele eu le rumenesc la cuptor. Taie painea cubulete, stropeste-o cu un pulverizator cu ulei de masline si tine-le la cupror 7-15 minute.
8. Dupa 5 minute rascoleste-le si urmareste-le pentru ca repede se pot arde.
9. Daca n-ar fi fost vorba dspree supa cu ceapa, le aromam asa cum bine face Lena (lalena.ro), cu oregano si 2 catei de usturoi zdrobiti si eventual un praf de sare.
Capata gust de Bake-rolls, sunt minunate.
10. Cand supa este fiarta, adauga patrunjelul verde tocat.
11. Desi asa am facut, acum nu mai sunt de acord sa se puna smantana in toata oala pentru ca atunci cand reincalzesti supa se strange in particule vizibile, pare ca se branzeste.
Chiar si cu cea lichida speciala pentru gatit fel principal am patit asta. Recomand sa se puna in farfuria fiecaruia.
11. Serveste supa cu crutoane si cascaval ras presarat pe deasupra. Eu am pus doua minute farfuria sub grill ca sa se topeasca cascavalul.

Dupa gustul meu, nu merge ardei iute la o astfel de supa dar voi procedati asa cum doriti.
La o ciorba acra merge de minune ardeiul iute dar la supa aceasta eu una foloses. Este o chestiune de gust personal si tine de obiceiurile zonei in care traiti.

Sa va fie de folos!

Tagged: , , , , ,

6 thoughts on “Supa de branzeturi cu crutoane (Cheese soup with croutons)

  1. Laura Nechita 2013/12/09 at 4:15 pm Reply

    Practic un rasfat culinar aceasta supa! Imi place mult si m-am amuzat cu descrierea ta! De exceptie si tu si preparatul!

  2. merisor 2013/12/10 at 9:21 am Reply

    A citi o reteta de-a ta e o lectura foarte placuta, iar pozele incanta orice ochi, asa de frumos imbini culorile, asa de bine stii sa aranjezi orice meniu, esti fenomenala!
    Cat despre retetele tale, sunt ADEVARATE!!!! Pupici!

    • Food design 2013/12/10 at 9:34 am Reply

      Meri, cate laude, multumesc!
      Am pus gand rau catorva retete ADEVARATE din cartea ta de bucate.

  3. Diana 2013/12/14 at 11:36 am Reply

    Interesanta ca de fiecare data … si place naratiunea , scrie o carte … nu te-ai gandit si la asa ceva ?

Leave a Reply

