Chiftele de pui la cuptor (Chicken meatballs baked)

Chiftelutele astea ne-au placut in mod deosebit din doua motive:  faptul ca nu sunt uleioase fiind coapte la cuptor si compozitia este un amestec de carne cu mai multe legume, nu este formula clasica. Ardeiul fiind copt, da o aroma deosebita.
Este o reteta Laura Adamache.
Se coc la cuptor, doar se stropesc cu un pic de ulei.
Garnitura am pregatit-o din cartofii fierti la supa de pui pe care am aratat-o ieri: cartofi natur, unt, sare, piper, usturoi si patrunjel tocat. Si insotite de o salata, evident.

0-Chiftelute la cuptor
INGREDIENTE
1 kg pulpe de pui coapte/fierte/prajite (eu am fiert ca sa fac si supa din carne)
3 oua
2 linguri iaurt degresat
140 g dovlecei cruzi rasi, storsi
1 ceapa medie
3 catei mari usturoi
2 felii de paine inmuiate in lapte/apa
120 g ardei copti
sare
piper
marar/patrunjel
5 linguri ulei de masline
malai + susan (pentru tavalit)

PREPARARE
Curatam pielita si apoi desprindem carnea fiarta de pe pulpele de pui. Eu le-am avut gata dezosate si despielitzate. Scurgem bine-bine de zeama.
O taiem in bucatele si  o punem in robot. Sa se raceasca macar pe jumatate pt ca altfel vor fi cam moi la modelare.

1-Chiftelute la cuptorAdaugam ouale, iaurtul, dovleceii rasi pe razatoarea cu gauri mici si storsi foarte bine,
1 ceapa medie, usturoiul, painea fara coaja (daca e prea tare, la mine n-a fost cazul) si stoarsa foarte bine, ardeii copti curatati de coaja, sare, piper si marar sau patrunjel dupa gust.
Le mixam 1-2 minute sau pana cand obtinem o compozitie omogena.
2-Chiftelute la cuptor
Cu mainile usor umede, formam chiftelutele rotunde (cam 3cm diametru) si le tavalim printr-un amestec format din faina de malai si susan.
Le asazam in tava de cuptor tapetata cu hartie de copt si le stropim cu ulei de masline.
Eu n-am stropitoare de ulei, am folosit o seringa din plastic.

Le coacem in cuptorul preincalzit la 180°C pentru cca 10-15 minute pe fiecare parte.
Eu la final am mutat tava pe treapta cea mai de jos, si le-am mai rumenit la grill (cu usa intredeschisa cum se face) pt 5-6 minute.
Le servim calde sau reci. Sunt delicioase!
4-chiftelute la cuptor
Sa va fie de folos!

TIPS:
In cazul in care compozitia nu se leaga foarte bine, adaugati 1 lingura de pesmet.
Eu n-am pus cate oua recomanda (3 la 400g carne) pentru ca s-ar fi inmuiat foarte tare compozitia.
Am pus 3 la 1kg carne cruda care oricum mai scade la fiert.

Tagged: , , , , ,

6 thoughts on “Chiftele de pui la cuptor (Chicken meatballs baked)

  1. merisor 2013/10/28 at 6:29 pm Reply

    Ce bine arata! am sa le fac si eu! Cat de mult imi place cum gatesti, ti-am mai spus, nu?

    • Food design 2013/10/28 at 8:22 pm Reply

      Esti tu binevoitoare :) . Este meritul Laurei Adamache pt. continutul retetei.

  2. Lubita 2013/10/29 at 5:25 pm Reply

    Foarte frumos arata,sunt foarte bune si sanatoase!

  3. Claudia 2015/02/01 at 10:56 pm Reply

    Cu siguranta foarte gustoase.Interesanta reteta.

Leave a Reply

